BASİT ÖNLEMLER İLE ÇOCUKLARI HASTALIKLARDAN KORUMAK MÜMKÜN

BASİT ÖNLEMLER İLE ÇOCUKLARI HASTALIKLARDAN KORUMAK MÜMKÜN

MÜDÜR SATILMIŞ “BU YIL 13,5 KM SSB YOL YAPILDI”

MÜDÜR SATILMIŞ “BU YIL 13,5 KM SSB YOL YAPILDI”

ÇANAKKALE’DE SAĞLIK ALANINDA BİR İLK DAHA…

ÇANAKKALE’DE SAĞLIK ALANINDA BİR İLK DAHA…

BİGASPOR’A MAÇ KAHVALTISI BİGASPOR YÖNETİMİNDEN

BİGASPOR’A MAÇ KAHVALTISI BİGASPOR YÖNETİMİNDEN

EZİNELİ MUHTARLAR BİGA MUHTARLAR DERNEĞİNİ ZİYARET ETTİ

EZİNELİ MUHTARLAR BİGA MUHTARLAR DERNEĞİNİ ZİYARET ETTİ

“YATIRIMA DEĞİL, İKTİDARIN PEŞKEŞ ZİHNİYETİNE KARŞIYIZ!”

  • Haber :
  • CHP Çanakkale milletvekilleri Muharrem Erkek ve Özgür Ceylan 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili yaptıkları ortak basın açıklamasında bulundular.
    1 Euro’nun 11 TL’nin üzerinde olduğunu, köprü geçiş ücretinin 15 Euro+KDV olduğuna dikkat çeken Milletvekilleri; “Köprü yapım ve işletme süresi hesaplandığında, köprü maliyeti eski parayla yaklaşık 29 katrilyon ile kaç tane 1915 Çanakkale Köprüsü yapılır? Temel sorumuz bu! İktidar temsilcileri yanıt verirse hepimiz aydınlanmış oluruz. Ana fikir olarak yatırıma değil, iktidarın peşkeş zihniyetine karşıyız” dediler.
    CHP Çanakkale milletvekilleri Muharrem Erkek ve Özgür Ceylan 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili ortak basın açıklamasında bulundular. Ortak basın açıklamasında CHP Çanakkale Milletvekilleri; “İktidarın yaptığı siyasetin en temel ve önemli noktası, halktan topladığı vergileri nereye, nasıl harcadığıdır. Çünkü bu durum iktidarın tercihini gösterir. Bizlerin temel bir inancı vardır: Siyaset tercih işidir. Ya tercihlerinizi halktan yana kullanırsınız ya da bir avuç Saray çevresindeki isimlerin lehine. Yol, köprü, hastane yapılması bir iktidarın ana görevlerindendir. Bu yatırımlar yapılmalıdır.
    Bizlere düşen ise halkın lehine yapılıyorsa o yatırımı desteklemektir. Bilinmesi gerekir ki “çalıyor ama yapıyor, yandaşını zengin etse de yol yapıyor” anlayışlarına kesinlikle karşıyız. Tüm yatırımlar halkın verdiği vergilerle halk için yapılmaktadır. Kimse cebindeki şahsi parayı harcama rahatlığıyla hareket edemez. Bu anlayışımız 1915 Çanakkale Köprüsü için de geçerlidir. Bütün noktaları ayrıntılı analiz edilerek, konunun uzmanlarının fikirleri alınarak, dünya örnekleri incelenerek, fayda-maliyet değerlendirmesi öne çıkarılarak ve daha önemlisi bölge halkının da görüşlerine başvurularak yapılan yatırımlar daha doğrudur. 1915 Çanakkale Köprüsü için bu ölçütlerden geçmiştir denebilir mi? Elbette hayır” ifadelerine yer verdiler.
    “TİCARİ SIR DİYEREK YAPILAN ÖDEMELERİ SAKLIYORLAR”
    Ceylan ve Erkek’in imzasını taşıyan basın açıklamasının devamında iktidarın hesap vermediğini, kendi eş-dost ve yakınlarına Ticari Sır adı altında kamu kaynaklarını aktardıklarını ifade ederek; “Bildiğiniz gibi AK Parti iktidarının temel özelliği ise “ben yaptım oldu” anlayışıdır. Bu gibi devasa büyüklükteki yatırımlar için danışma mekanizmaları bu iktidar tarafından yok edilmiştir. “Belli başlı isimlere, Saray avanelerine kâr sağlıyorsa ve tek adam istiyorsa o yatırım doğrudur” anlayışı ülkemize onmaz yaralar açmaktadır. Üstelik “ticari sır” diyerek de halkın cebinden çıkan paralarla yapılan yatırımlara ödenen paralar saklanmaktadır” açıklamasında bulundular.
    “GÜNDE 45 BİN ARAÇTAN AZ GEÇİŞ OLURSA ÜSTÜNÜ HALK ÖDEYECEK”
    Çanakkale Köprüsünün üzerinden günde 45 bin araç geçme garantisi verildiğine ve bu durumun ekonomi üzerinde büyük tahribatlar yaratacağına dikkat çeken Milletvekilleri; “1915 Çanakkale Köprüsü için basından ve bir soru önergesi yanıtından öğrendiğimiz kadarıyla bilgiler şöyledir: Söz konusu işin uygulama sözleşmesi 16.03.2018 yılında imzalanmıştır. Kınalı – Tekirdağ – Çanakkale – Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara – Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) işin toplam sözleşme bedeli 10 milyar 354 milyon 576 bin 201,85 TL dir. Yap – İşlet Devret modeli ile ihale edilen 1915 Çanakkale Köprüsünün maliyeti 7 milyar 144 milyon 50 bin 993,51 TL’dir. 1915 Çanakkale Köprüsü için Hazine’nin günlük 45 bin araç geçişi garanti ettiği belirtilmektedir. Yani gün içinde 45 bin araçtan az sayıda araç geçerse devlet bunun üstünü halkın ödediği vergilerle tamamlayacaktır. Ülkemizin dört bir yanında, hiç bu köprüden geçmeyen milyonlarca yurttaşımızın ödediği vergiler birilerine aktarılacaktır. Bunun bedeli nedir” sorularını yönelttiler.
    “1 EURO 11 LİRA OLDU.. AÇILMADAN HERGÜN ZAM GELİYOR!”
    Hemen her gün artan döviz kurlarına işaret eden Ceylan ve Erkek, açılmadan köprüye yüzde 100’ün üzerinde zam geldiğine dikkat çekerek; “Geçiş ücreti 15 Euro + KDV’dir. Ayrıca iktidarın beceriksiz ekonomi politikaları nedeniyle 1 Euro 11 Lirayı geçmiştir. Küçük bir hesap yapalım: 45 bin araç garantisi demek şirkete günlük 675 bin Euro + KDV ödemeyi garanti etmek demektir. Türk Lirası ile bu rakam 7 milyon 425 bin+ KDV’dir. Peki, bu oran 1 yılda ne kadar yapmaktadır? Euro olarak 246 milyon 375 bin + KDV yapan bu rakam,2 milyar 710 milyon 125 lira + KDV’ye denk gelmektedir. Eski parayla yaklaşık 3 katrilyon para halkın cebinden alınarak şirkete aktarılacak durumda söz verilmiş. Garanti süresi ne kadar? Tam 10 yıl 8 ay 12 gün! Bir hesap daha yapalım: 3 bin 912 günlük işletme süresi için Euro bazında 2 milyar 640 milyon 600 bin + KDV sözü verilmiş. Bu ise 29 milyar 46 milyon 600 bin+ KDV Türk Lirası yapmaktadır. Eski parayla yaklaşık 29 katrilyon ile kaç tane 1915 Çanakkale Köprüsü yapılır? Temel sorumuz bu! İktidar temsilcileri yanıt verirse hepimiz aydınlanmış oluruz. Ana fikir olarak yatırıma değil, iktidarın peşkeş zihniyetine karşıyız” ifadelerini kullandılar.
    Haber Merkezi
Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz