MERDİVENLER HALA YAPILMADI

MERDİVENLER HALA YAPILMADI

Merdivenler yine yapılmadı

Merdivenler yine yapılmadı

U-17 LİGİNDE ZİRVENİN TEK SAHİBİ BİGASPOR

U-17 LİGİNDE ZİRVENİN TEK SAHİBİ BİGASPOR

ZUMBA ÖĞRENİYORUZ ETKİNLİĞİNE BÜYÜK KATILIM OLDU

ZUMBA ÖĞRENİYORUZ ETKİNLİĞİNE BÜYÜK KATILIM OLDU

GENÇ SESLER MUSİKİ YARIŞMASI YAPILDI:

GENÇ SESLER MUSİKİ YARIŞMASI YAPILDI:

SON YILLARDA POPÜLER OLAN AKDENİZ DİYETİ
  • MERYEMDOĞRUSOY
    • MERYEM DOĞRUSOY
    • meryemdogrusoy@bigadogusgazetesi.com.tr
    • 3 Ekim 2017 - 02:14:25
Akdeniz diyeti, günümüzün popüler beslenme şekillerinden birisidir. Yirminci yüzyıl boyunca Akdeniz bölgesindeki ülkelerin Akdeniz tipi tarımsal uygulamaları, bu bölgedeki beslenme alışkanlıklarının temelini oluşturmuştur. Akdeniz diyeti, 1960’lı yıllarda Angel Keys tarafından Akdeniz bölgesinde yaşayan bireylerin beslenme alışkanlıklarının araştırıldığı ‘Yedi Ülke Çalışması’ sonucunda ilk kez bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Yüksek miktarda zeytinyağı, zeytin, meyve, sebze, tahıllar (çoğunlukla tam tahıllar), kuru baklagiller ve yağlı tohumlar, balık, orta düzeyde yumurta, kümes hayvanları ve süt ürünleri ile düşük düzeyde kırmızı et ve ürünlerinin tüketimi bu diyetin temel özelliklerindendir. Şunu da belirtmek gerekir ki tek bir Akdeniz diyeti yoktur. Her ülkenin kendi kültürüne uygun olarak temel bir içerik etrafında çeşitlilik mevcuttur. Bu tip diyette beslenme piramidinin temelinde diyetin devamlılığını sağlayan ve en yüksek enerjiyi veren bitkisel besinler yer alırken, daha yukarı kısımlarda ise daha az düzeyde tüketilmesi gereken hayvansal kaynaklı ve /veya şekerden ve yağdan zengin besinler yer almaktadır. Günlük olarak (her gün) alınması gerekenler şu şekildedir: Ana öğünler; tahıllar, meyveler ve sebzeleri içermelidir (gün içerisinde de tüketilebilirler). Tahıllar grubundan ekmek, makarna, pirinç, kuskus veya diğer tahıllar her öğünde bir veya iki porsiyon tüketilmelidir. Tam tahılların tercih edilmesi daha doğru bir seçimdir. Sebzeler her öğünde 2 veya daha fazla porsiyon şeklinde tüketilmelidir. Günlük gerekli olan vitamin ve mineralleri temin edebilmek için en azından bir porsiyonu çiğ olarak tüketilmelidir. Meyveler her öğünde 1 veya 2 porsiyon olmalıdır. Sebze ve meyvelerin renk ve niteliklerinin çeşitli olması vurgulanmıştır. Sıvı alınması vücuttaki su dengesi için önemlidir. Bu nedenle, 1,5-2 litre su (8-10 bardak) mutlaka tüketilmelidir. Zeytinyağı, piramidin merkezinde yer almakta ve yüksek besin kalitesi (özellikle ekstra sızma zeytinyağı) nedeniyle diyet yağının başlıca kaynağı olmalıdır. Zeytinyağı, hem pişirme, hem de soslar için kullanılmalıdır. Nadiren tüketilmesi tavsiye edilenler ise; piramidin tepe noktasında bulunan ve şeker ile sağlıksız yağ içeriği yüksek besinler olan tatlılardır. Akdeniz Diyetinin Vücudumuza Yararları ise oldukça fazladır. Zeytinyağı, balık tüketimi çok olmasından dolayı kalp ve damar hastalıklarında koruyucu özelliğe sahiptir. Omega -3 yağ asitleri sayesinde damar tıkanıklığını ve sertliğini önler. Sebze ve meyve tüketimiyle alınan antioksidan vücudumuzdaki oksidatif stresi engelleyerek Tip 2 diyabet riskini de azaltmaktadır. Bununla birlikte sebze ve meyvelerde yüksek düzeyde bulunan karotenoidler, likopen, C vitamini ile bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, kuru baklagiller, tam tahıllar ve yeşil yapraklı sebzelerde yüksek düzeyde bulunan E vitamini de antioksidan özelliği ile anti kanserojen bileşenler olduğu için Akdeniz diyetinin kanserden koruyucu etkisi de olduğu söylenebilir. Bunların yanı sıra Akdeniz Diyetinin porsiyon kontrolünün sağlanmasıyla birlikte sağlıklı ve doğal zayıflama konusunda oldukça etkili olduğu da bilinmektedir. Akdeniz tipi beslenme, kişilerin sadece kilo vermesi için değil yaşam kalitesini iyileştiren ve uzun yaşamayı sağlayacak beslenme şeklidir.
  • Yorumla
Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz