YUKARI İNOVA KÖY HAYRINA YAKLAŞIK ÜÇ BİN KIŞI KATILDI

YUKARI İNOVA KÖY HAYRINA YAKLAŞIK ÜÇ BİN KIŞI KATILDI

ENGELSİZ EĞİTİM KISA FİLM YARIŞMASINDA DERECEYE  GİRENLERE ÖDÜLLER VERİLDİ

ENGELSİZ EĞİTİM KISA FİLM YARIŞMASINDA DERECEYE GİRENLERE ÖDÜLLER VERİLDİ

MALİ MÜŞAVİR DOĞAN GÜRŞEN “ÇANAKKALE SERBEST  MUHASEBE S.M.M. M.O YÖNETİM ADAYIYIZ”

MALİ MÜŞAVİR DOĞAN GÜRŞEN “ÇANAKKALE SERBEST MUHASEBE S.M.M. M.O YÖNETİM ADAYIYIZ”

MEHMET EMİR ÇAKIR SÜNNET OLARAK ERKEKLİĞE İLK ADIMINI ATTI

MEHMET EMİR ÇAKIR SÜNNET OLARAK ERKEKLİĞE İLK ADIMINI ATTI

Antik kente ziyaretçi akını

Antik kente ziyaretçi akını

BAYRAMDA YAPILAN BAŞLICA BESLENME HATALARI
  • MERYEMDOĞRUSOY
    • MERYEM DOĞRUSOY
    • meryemdogrusoy@bigadogusgazetesi.com.tr
    • 30 Mayıs 2019 - 12:02:45
On bir ayın sultanı olarak bilinen Ramazan ayı bitmek üzere; iftarı, sahuru derken bereketli bir oruç ayını geride bırakmaktayız. Bu süreçte oruç tutan bireylerin öğün sayısı ve beslenme düzeninde doğal olarak değişiklikler olmaktadır. Orucun son bulduğu bayramın ilk günleri beslenme düzeninde yapılan hatalar size sağlık sorunu olarak geri dönebilmektedir. Orucun bitmesi ile bayramda normal beslenme düzenine geçiş nedeniyle bazı bireyler psikolojik olarak daha fazla yemek yeme eğilimi gösterebilmektedir. Böyle davranan bireyler Ramazan bayramında öğünlerde büyük porsiyonlar halinde yemek tüketmektedir. Bu durumda artmış insülin konsantrasyonu, polimorfik ventriküler taşikardi ve ani kalp ölümü geceleri yemekten sonra daha sık görülmektedir. Aşırı yemek yiyen bazı bireylerde bilinç kaybı, otonomik aktivite, yüksek kan glukoz seviyesi ve insülin salgılanması oluşabilmektedir.
Günlerin uzun olması ile birlikte uzun süren açlık ve susuzluk metabolizmanızın yavaşlamasına ve yağ artışına neden olabilmektedir. Bunun için Ramazan boyunca azalan öğün sayısına alışıp, özellikle bayram kahvaltıları atlanabilmekte veya börek, kızartma gibi ağır yiyeceklerin bulunduğu sofralar kurulabilmektedir. Oysa peynir, zeytin, tam tahıllı ekmekler, yumurta ve söğüş sebzelerin bulunduğu sağlıklı bir kahvaltı uzun süredir yavaşlayan metabolizmanızı canlandıracak en iyi tercih olacaktır.
Kültürümüzde yaygın olarak bayramda ikram edilen şeker, çikolata ve hamur işleri (börek, baklava vb) gibi glisemik indeksi yüksek olan bu besinler kan şekerinizde ani yükselmelere ve sonrasında hızlı bir düşüşe neden olmaktadır. Aynı zamanda enerji içeriği yüksek olan bu besinleri bayramda birdenbire sık tüketmek sindirim sistemi problemlerine neden olup, kalp hastalıkları riski olan bireyler için de sağlık sorunlarına yol açabilmektedir.Bunun için; bayram ziyaretlerinde sunulan ikramlara dikkat etmek, aşırıya kaçmamak, yeterli ve dengeli beslenme ilkelerini unutmamak gerekmektedir.Ramazan ayında yavaşlayan metabolizmanızı düşünürseniz bayramda çok miktarda şekerli besin tüketiminiz size kilo olarakta geri dönecektir.
Bayramda tatlı ve çikolata ikramı yanında tabi ki çokça çay ve kahve de yer almaktadır. Çay ve kahvenin içerdiği kafeinin fazla tüketimi vücudunuzda diüretik etki yapmaktadır. Bu da gün içerisinde daha fazla sıvı kaybetmenize neden olacaktır. Bunun yanı sıra fazla kafein tüketiminin çarpıntı gibi rahatsızlık hissi verdiğini unutmayın. Bu durumda sağlığınızı düşünerek, size ikram edilen her çay ve kahveyi içmek zorunda olmadığınızın bilincinde olun. Ayrıca bayram ziyaretlerinde ikram edilen çay ve kahveye eklediğiniz şekerle tatlı tüketiminize devam etmiş olunmaktadır. Bayramda 2-3 fincan çay ve kahveyi geçmemeye özen gösterin. Şekersiz içmeyi tercih etmeniz yararınıza olacaktır.
Öğün atlamak ve bayram ziyaretlerinde ikram edilen tatlıları ve börekleri öğün olarak kabul etmek yapılan başlıca beslenme hatalarındandır. Ancak böyle beslenmek daha hızlı acıkmaya, fazla kalori ve şeker alımına neden olmakla birlikte sindirim problemlerine yol açabilmektedir. Ziyaretlerinizi yapmadan önce ana öğün zamanınız geldiyse hafif bir yemek bayram ikramlarında daha kontrollü olmanıza da yardımcı olacaktır. Öğünü baklava ve börekle geçiştirmek bayram kilolarına da davetiye çıkaracaktır.
Sağlıklı, keyifli bir bayram geçirmeniz dileğiyle..
  • Etiketler
  • Yorumla
Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz