YUKARI İNOVA KÖY HAYRINA YAKLAŞIK ÜÇ BİN KIŞI KATILDI

YUKARI İNOVA KÖY HAYRINA YAKLAŞIK ÜÇ BİN KIŞI KATILDI

ENGELSİZ EĞİTİM KISA FİLM YARIŞMASINDA DERECEYE  GİRENLERE ÖDÜLLER VERİLDİ

ENGELSİZ EĞİTİM KISA FİLM YARIŞMASINDA DERECEYE GİRENLERE ÖDÜLLER VERİLDİ

MALİ MÜŞAVİR DOĞAN GÜRŞEN “ÇANAKKALE SERBEST  MUHASEBE S.M.M. M.O YÖNETİM ADAYIYIZ”

MALİ MÜŞAVİR DOĞAN GÜRŞEN “ÇANAKKALE SERBEST MUHASEBE S.M.M. M.O YÖNETİM ADAYIYIZ”

MEHMET EMİR ÇAKIR SÜNNET OLARAK ERKEKLİĞE İLK ADIMINI ATTI

MEHMET EMİR ÇAKIR SÜNNET OLARAK ERKEKLİĞE İLK ADIMINI ATTI

Antik kente ziyaretçi akını

Antik kente ziyaretçi akını

ZEYTİN’İN FAYDALARI
    • Biga Doğuş
    • bigadogusgazetesi93@gmail.com
    • 12 Haziran 2019 - 12:36:28
Zeytinin faydaları sağlığımız üzerinde büyük etkileri bulunuyor.
Birçok kişinin severek yediği zeytinin faydaları hem lezzetiyle hem de sağlığımıza sağladığı yararlar sayesinde sofralardan eksik olmuyor. Peki zeytinin faydaları nelerdir? İşte mucizevi bir besin olan zeytinin faydaları…
İŞTE ZEYTİNİN FAYDALARI
– Zeytin kandaki fazla kolestrolü giderir.
– Zeytin kan basıncını kontrol eder.
– Zeytin, meyve ve sebze alternatifi olarak diyet lifi kaynağıdır.
– Zeytin vitamin E için mükemmel bir kaynaktır.
– Zeytin antioksidan olarak hücreleri korurlar.
– Zeytin, Alzheimer, iyi huylu ve habis tümör gibi dejeneratif hastalıkların, daha az ciddiyetli varikoz damarları ve boşlukları da dahil olmak üzere etkilerini azaltır.
– Zeytin, miyokard enfarktüsü veya derin damar trombozu (DVT) ile sonuçlanabilecek kan pıhtını önlemeye yardımcı olur.
– Zeytin hücre zarlarını kanser gibi hastalıklara karşı korur.
– Zeytin anemiye karşı mükemmel bir korumadır.
– Zeytin doğurganlığı ve üreme sistemini geliştirir.
– Zeytin, özellikle oksidatif stres ve kronik viral hastalıklar sırasında sağlıklı bir bağışıklık sisteminin korunmasında önemli bir rol oynamaktadır.
– Zeytin besleyici ve sodyum, potasyum, magnezyum, demir, fosfor ve iyot gibi mineral içeriği bakımından zengindir.
– Zeytin, gerekli vitaminleri ve amino asitleri sağlarlar.
– Zeytin, kalbi korumak için yararlı özelliklere sahip olan oleik asidi içerir.
– Zeytinler, beyindeki oksidatif stresini azaltan doğal bir kimyasal olan polifenoller içerir. Böylece günlük porsiyon bir zeytin yiyerek hafızanızı% 25’e varan oranda geliştirmeye yardımcı olur.
– Sadece bir fincan zeytin büyük bir demir oranı – 4.4 mg.
– Siyah zeytin, cilt yumuşaklığını ve cildi sağlıklı tutan oleik asidi içerdiği için kırışıklıkların görünümünü% 20 oranında azaltabilir.
– Yemekten önce sadece 10 zeytin yiyerek, iştahınızı% 20’ye kadar azaltabilirsiniz. Bunun nedeni, zeytinlerde bulunan tekli doymamış yağ asitlerinin sindirim sürecini yavaşlatması ve beyine dolgunluk mesajları gönderen bir hormon olan kolesistokinin hormonunu uyarmasıdır.
KARDİYOVASKÜLER FAYDALAR
Serbest radikaller kolestrolü oksitlediğinde, kan damarları hasar görür ve arterlerde yağ oluşur ve muhtemelen bir kalp krizine yol açar. Siyah zeytin içerisindeki antioksidan besinler, bu kolesterolün oksidasyonunu engeller ve böylece kalp hastalığını önlemeye yardımcı olur. Zeytin yağ içerir, ancak bu, ateroskleroz riskini azalttığı ve iyi kolesterolü arttırdığı bilinen sağlıklı tekli doymamış türdür. Tekli doymamış yağdaki diyetler, tekli doymamış yağ içeriğini arttırmak için (toplam yağda çok yüksek olmamak için) değiştirildiğinde, genellikle kan kolesterolü, LDL kolesterolü ve LDL: HDL oranı düşüş gösterirler. Tüm bu değişiklikler kalp hastalığı riskimizi düşürür.
Yakın geçmişte yapılan araştırma çalışmaları, zeytinlerde bulunan tekli doymamış yağın (ve zeytinyağının) kan basıncını düşürmeye yardımcı olduğunu gösterdi. Zeytinlerde bulunan ve bir zamanlar vücuda absorbe edilen ve hücrelerimize nakledilen oleik asit, hücre membran seviyesindeki sinyal verme modellerini değiştirebilir (özellikle G-protein ilişkili basamakları değiştirerek). Hücre zarı seviyesindeki bu değişiklikler kan basıncının düşmesine neden olur.
KİLO VERME
Görünüşe göre, tekli doymamış yağlar, zeytinde bulunan tür, kilo kaybını teşvik edebilir. Zeytinyağı tüketiminin yağ hücreleri içindeki yağları parçaladığı, göbekyağından kurtulduğu ve insülin duyarsızlığını azalttığı gösterildi. Zeytinyağından elde edilen aroma özleri bizi daha tok hissetirir ve kalori alımımızı günde yaklaşık 200 azaltabilir hale getirebilir.
KANSER ÖNLEME
Zeytinin antioksidan ve antienflamatuar özellikleri onları kansere karşı korumak için doğal hale getirir, çünkü kronik oksidatif stres ve kronik inflamasyon kanser gelişiminde anahtar faktörler olabilir. Eğer hücrelerimiz oksidatif stres (hücre yapısına ve hücrenin aşırı reaktif oksijen içeren moleküller tarafından hasar görmesine) ve kronik aşırı inflamasyona maruz kalırsa hücre kanseri riskimiz artar. Zeytin bize zengin antioksidan ve antienflamatuar besin maddeleri sağlayarak, bu tehlikeli kronik oksidatif stres ve kronik enflamasyon kombinasyonunu önlememize yardımcı olabilir.
Siyah zeytin, vücut yağındaki serbest radikalleri nötralize etme yeteneğine sahip vitamin E’nin mükemmel bir kaynağıdır. Özellikle Zeytinlerde bulunan kararlı tekli doymamış yağlarla çalışırken, E vitamini hücresel işlemleri daha güvenli hale getirebilir. Mitokondriyal enerji üretimi gibi bu tür işlemler iyi korunmadığı zaman, üretilen serbest radikaller bir hücrenin mitokondriasına zarar veren oksidasyona neden olabilir ve hücrenin ihtiyaçlarını karşılamak için yeterli enerjiyi üretmesini önleyebilir. Bir hücrenin DNA’sı hasar görürse mutasyona uğrayabilir ve kanserleşebilir. Çalışmalar, zeytinyağı ile desteklenmiş bir diyetin, balık yağı bakımından zengin bir diyet olarak neredeyse düşük bir risk olan kolon kanseri riskini arttırdığını göstermiştir.
  • Etiketler
  • Yorumla
Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz