AK PARTİ BİGA 7.OLAĞAN İLÇE KONGRESİ BÜYÜK BİR COŞKU İLE GERÇEKLEŞTİ

AK PARTİ BİGA 7.OLAĞAN İLÇE KONGRESİ BÜYÜK BİR COŞKU İLE GERÇEKLEŞTİ

KAYMAKAM CAN; ‘ŞEHİTLİK MERTEBESİNE YÜKSELEN VE GAZİLİK ONURUNA ERİŞEN VATANIMIZIN ASİL EVLATLARINA MİNNET VE ŞÜKRAN BORÇLUYUZ’

KAYMAKAM CAN; ‘ŞEHİTLİK MERTEBESİNE YÜKSELEN VE GAZİLİK ONURUNA ERİŞEN VATANIMIZIN ASİL EVLATLARINA MİNNET VE ŞÜKRAN BORÇLUYUZ’

BİGA’DA SALGIN NEDENİYLE İKİ OKULDA EĞİTİM ERTELENDİ!

BİGA’DA SALGIN NEDENİYLE İKİ OKULDA EĞİTİM ERTELENDİ!

BİGA’DA ÜSTÜN EL YUFKA KADAYIF DÜKKANI AÇILDI

BİGA’DA ÜSTÜN EL YUFKA KADAYIF DÜKKANI AÇILDI

BİGARDEN AT ÇİFTLİĞİNDE SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN PİLATES YAPTILAR

BİGARDEN AT ÇİFTLİĞİNDE SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN PİLATES YAPTILAR

MANTAŞ “OKULLARIN AÇILABİLMESİ İÇİN SOMUT ADIMLAR ATILMADI”

  • Haber :
  • Eğitim İş Çanakkale Şube Başkanı Ahmet Mantaş okulların açılması süreci ile ilgili açıklama yaptı. Mantaş açıklamasında “Sorun net ve ortada iken 6 aylık süreçte AKP iktidarı ve Milli Eğitim’den sorumlu Bakanlığı okulların açılabilmesi adına hiç bir somut adım atmamıştır” dedi. Eğitim İş Çanakkale Şube Başkanı Ahmet Mantaş okulların açılması süreci ile ilgili açıklama yaptı. Mantaş açıklamasında; “Covid19 virüsünün yol açtığı pandemi sürecinde Mart ayı itibariyle salgının yaygınlaşmaması ve can kayıplarının azalması amacıyla okullarımız AKP hükümetinin aldığı kararla kapatılmış ve eğitim uzaktan diye ifade edilen bir yöntemle çocuklarımıza evlerinden verilmeye çalışılmıştır. Haziran ayı itibariyle yapılan bir çok bilimsel ve sosyolojik araştırma bizlere göstermiştir ki uzaktan eğitim modelinin kazanımları, Okulun yani yüz yüze eğitimin hedef kazanımlarının yakınından bile geçememiştir” dedi. Uzaktan eğitim modelinin bu kısa denemede bile sınıfta kaldığını belirten Mantaş sebeplerini sıraladı. Uzaktan eğitim modelinin sermayenin kaynaklarını ve araçlarını kullanmaya dayanan bir eğitim modeli olduğunu belirten Mantaş; “AKP hükümetinin sosyal adaletsizliği yok edecek, halkımızı fakirlikten kurtaracak bir politikasını göremediğimize göre bu uzaktan eğitim modeli, önümüzdeki dönem de eğitimde yaşanan fırsat eşitsizliğini büyütmekten öteye bir işe yaramayacak ve yine başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Ayrıca okulların açılmaması-açılamaması emeği ile geçinmek zorunda olan anne – babanın birlikte çalıştığı milyonlarca aileyi daha büyük sorunlara ve arayışlara itmektedir. İşte oldukları saatlerde çocuklarının güvenliğini, beslenme ihtiyaçlarını ve eğitim takibini nasıl yapacaklarını bilememektedirler” dedi. Okulları bir an önce açarak öğrencileri, öğretmenleri, arkadaşları ve okulları ile buluşturmanın en büyük ihtiyaç olduğunu belirten Mantaş; “Ancak görünen o ki AKP hükümeti bu noktada da basiretsiz politikalar izlemekte, neredeyse okulları açmak istemiyor görüntüsü vermektedir. Sorun net ve ortada iken 6 aylık süreçte AKP iktidarı ve Milli Eğitim`den sorumlu Bakanlığı okulların açılabilmesi adına hiç bir somut adım atmamıştır. Örneğin, çeşitli kamu kuruluşlarının okula çevrilmesi, bina kiralanması yada konteyner okulların yapılması gibi pratik ve basit yöntemlerle derslik sayısı arttırılmamış, sınıfların seyreltilmesi yoluna gidilmemiştir. Ek öğretmen, ek personel ataması yapılmamıştır. Temizlik sorunları çözülmemiştir. Her şeyi bırakalım pandemi sürecinde Milli Eğitim Bakanlığına bir kuruş ek bütçe bile sağlanmamıştır. Halkımızca şu iyi bilinmelidir ki Cumhuriyet sevdalısı olan biz eğitim emekçileri kesinlikle okulların açılmasından ve yüz yüze eğitimden yanayız. Bu noktada hiç bir öz veriden kaçınmayız. Fakat bu olumsuz koşullarda okulların açılması neredeyse imkansız kılınmıştır. Bu şartlarda okulları açmak demek öncelikle çocuklarımızın, sonrasında ise tüm eğitim emekçilerinin yaşamını tehlikeye atmak, pandeminin yurdumuzda hızla yayılarak milyonlarca yaşlımızın ve yüzbinlerce sağlıkçımızın hayatını kaybetmesi demektir” dedi. Mantaş son olarak; “Sonuç olarak Eğitimde yaşanan sorunlar, AKP hükümetinin sorumluluğunu aşan bir nitelik kazanmıştır. Eğitim-İş olarak bu gidişata daha fazla seyirci kalınmamalıdır. Geleceğimiz olan çocuklarımızın en temel ve evrensel hakkı olan eğitim haklarının niteliksizleştirilmesine, ulaşılamaz olmasına, bilimsellikten uzaklaştırılmasına ve eşitsizliğine, başta Eğitim-İş üyeleri olmak üzere kendini sorumlu hisseden diğer sendikalar, demokratik kitle örgütleri, dernekler ve eğitimin tüm paydaşları ile birlikte müsaade etmemeliyiz. En temel hakkımız olan laik, demokratik, bilimsel, ulusal, parasız, nitelikli, karma ve eşit eğitim talebimizi, bütçeden eğitime ayrılan payın en yüksek pay olmasını, birleşerek, büyüterek, her fırsatta, her durumda, her kurumda, her etkinlikte, daha yüksek sesle haykırarak dillendirmek ve çocuklarımız için bu mücadeleyi fiili ve meşru yöntemleri etkin olarak kullanarak başlatmak zorundayız. Eğitim-İş olarak bu bizim geleceğe dair görevimizdir” dedi. Haber Merkezi
Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz